The best of the tens? Krapp and the old tape recorder.

The best of the tens? Krapp and the old tape recorder.
Τι ήταν η pop (Sarah records); Ήταν εκείνη η υποψία προτού διαψευστούμε. Δεν ήταν η διάψευση – η pop δεν μάς επέτρεψε ποτέ να σκεφτούμε ότι πεθαίνουμε. Ήταν μεταξύ δύο οριζόντων, πριν το ξημέρωμα, λιώμα, πριν το σούρουπο, μεταξύ, ήταν η υποψία ότι τίποτε δεν λειτουργεί όπως πρέπει. Τίποτα και ποτέ – εκτός από την pop. Τρία λεπτά – πριν την διάψευση. Η pop ήταν πριν το post και το minimal – πριν την σιωπή, οριστική: αυτή ήταν η υποψία Krapp, η υποψία ότι θα σωπάσουμε. Η σιωπή εκείνη είναι άμεσα συνυφασμένη με την διάψευση – δεν το γνωρίζαμε ή το γνωρίζαμε αλλά δεν το πιστεύαμε. Η pop ήταν λίγο πριν – πάντοτε λίγο νωρίτερα ή αμέσως μετά, πάντοτε πιο νωρίς, πάντοτε λίγο αργοπορημένος: πίστη ήταν πριν τη γνώση (τη γνώση ότι δεν υπάρχει και τίποτα να γνωρίσουμε ή να σκεφτούμε που δεν το έχει ήδη σκεφτεί ο άλλος). Οι σκέψεις που δεν εκφράστηκαν ποτέ και αναλάμβανε πάντοτε η pop να τις εκφράζει – στη θέση μας (εκείνο το ηλίθιο δάκρυ που επέμενε σαν ξερός λαιμός και δεν εννοούσε να αφήσει το μάτι: μία ακόμη αθώα νοσταλγία ενός έρωτα που ποτέ δεν ήταν γραμμένο ότι θα έρθει: και το ξέραμε – δεν ήταν ελπίδα: ήταν απλώς, η pop). Η pop ήταν πριν την οριστική σιωπή. Λίγο πριν σπάσει το φράγμα ενόσω γνωρίζαμε ότι η πίεση αργά ή γρήγορα θα έσπαγε το φράγμα και το μόνο που είχε να ξεχυθεί ήταν η σιωπή μας. Ήταν λίγο πριν απαιτήσουμε το αδύνατο (και καταστούμε κι εμείς αδύνατοι και αδύναμοι) – πριν απαιτήσουμε το αδύνατο περιδιαβαίναμε τη νύχτα ψιθυρίζοντας το δυνατό, προσδοκώντας την ματαίωση, ωστόσο, επιμένοντας με έμμονα σε μία βασική μελωδία, ένα στέρεο σώμα από ακουστικές κιθάρες, ένα διαρκές άρπισμα και την αμφίθυμη διάθεση των πλήκτρων (ο Άγιος Χριστόφορος, 7΄΄). Αυτό ήταν η pop – τρία λεπτά (πριν μάθουμε ότι συχνά τόσο αντέχουμε όλο κι όλο πριν καταρρεύσουμε και δεν μπορέσουμε ξανά να σταθούμε – όχι απόψε τουλάχιστον… αν κατορθώσαμε καν να σταθούμε: είναι η οριστική επίγνωση ότι είμαστε απλώς άνθρωποι, σαν όλους τους άλλους και πως εκείνη η φράση, εσύ κι εγώ ενάντια σε όλους, δεν ήταν παρά προανάκρουσμα: εγώ κι εγώ ενάντια σε μένα). Η pop ήταν η μόνη δυνατή μας γλώσσα – εκείθεν των κειμένων και των προκείμενων των συλλογισμών. Ήταν ο καθρέφτης και εγώ ήμουν η Αλίκη που παρατηρούσα μέσα από το κάτοπτρο που παρατηρείς / ήσουν η Αλίκη που παρατηρούσες μέσα από το κάτοπτρο που παρατηρώ εγώ: πάντοτε λίγο πιο μεγάλο το σώμα, πάντοτε λίγο πιο μικρό, ανεπίκαιρο ξανά και ξανά, εδώ ασφυκτιά, εκεί περισσεύει: ξανά και ξανά η ταλάντωση που εκκρεμεί ανάμεσα στο ανείπωτο και εκείνο που διαρκώς αναμένει το επόμενο τραγούδι – μέχρι να πέσει από τα χέρια, ένα sony walkman, μέσα στα λεωφορεία, τότε που κανένας δεν ήξερε ότι μπορεί να το κάνει αυτό, ένα σπασμένο μικρό walkman και μία μασημένη κασέτα. Αυτό ήταν η pop – λίγο πριν τον post, λίγο προτού θεμελιωθούμε στην σιωπή και σταθούμε ανίκανοι ακόμη και για τη νοσταλγία. Δεν είναι τα χρόνια που περάσανε – είναι η γλώσσα που πέρασε και σαν pop τραγούδι δεν κατόρθωσε ποτέ να ενσαρκωθεί (ενσαρκώθηκε σαν οργή, flipside της pop: οργισμένα ξεσπάσματα της Alternative αρχές του 90 – Moonshake, Ride, Verve). Δεν το θελήσαμε ποτέ. Δεν ήταν ότι ακούγαμε pop επειδή είμαστε μελαγχολικοί – ή το αντίστροφο. Ήταν η άθλια γεύση στη γλώσσα από κακές μπύρες στο Lucky Look και η έκπληξη κάθε φορά στο Residents αν ακούγαμε Field Mice. Στο Μπαχτσέ; Ξέρω κι εγώ… ήταν απλά η pop. Ήταν ένα μικροσκοπικό κορίτσι με κοτσίδες τα μαλλιά να ματσαλάει ένα κουλουράκι και να ζητάει να μάθει τώρα, τι θα παίξουμε; Τι να παίξουμε; Πρέπει να παίξουμε… λίγο ακόμη. Λίγο προτού μαθαίνουμε ότι δεν μπορούμε τελικά να το κάνουμε αυτό…

http://www.mediafire.com/?zjyzyytyg3l

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s