Οι περιπέτειες του zapping # 150: Όχι Μήτσος, Δημήτρης

Καθώς η εκπομπή του κυρίου Λαζόπουλου φτάνει στο τέλος της, μερικές απορίες και επισημάνσεις:

 

 

Ο κύριος Λαζόπουλος ακολουθεί την τακτική σκοτσέζικου ντους: από το σοβαρό στο ασόβαρο, από το αστείο στο δραματικό. Είναι μια εύκολη λύση για να αποσπά συναισθηματικές αντιδράσεις και να υπαγορεύει χειροκροτήματα (προηγούνται συνήθως μια τεταμένη βουβαμάρα και το «χειμαρρώδες» γέλιο), χωρίς βεβαίως να επιτυγχάνει ποτέ τον κλαυσίγελο – αυτά είναι δύσκολα πράγματα.

 

Από αυτήν την άποψη προσομοιάζει στα δελτία ειδήσεων, όταν βεβαίως αυτά διαθέτουν περισσότερα του ενός θέματος, μόνο που εδώ η μετάβαση είναι ελάχιστα πιο δουλεμένη. Κοντά στο κωμικό, λοιπόν, ως «απορύθμιση του τραγικού», ορισμό που λατρεύει να επαναλαμβάνει, έχουμε και την απόλυτη ρύθμιση του ακροατηρίου: σε αυτό είναι όντως καλός.

 

Ο τρόπος με τον οποίο ο κύριος Λαζόπουλος αναφέρεται στη ΣΑΤΙΡΑ είναι πανομοιότυπος με εκείνον του κυρίου Τριανταφυλλόπουλου όταν ο δεύτερος κομπορρημονεί μιλώντας για το ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ, τον εαυτό του δηλαδή σε τρίτο πρόσωπο, κατά τη διάρκεια κρίσεων μεγαλείου που βιώνει. Πέρα από λόγους τηλεθέασης, οι δυο τους μάλλον πλακώθηκαν γιατί όταν κοιτάζονται νομίζουν πως βρίσκονται μπροστά σε καθρέφτη.

 

Ο κύριος Λαζόπουλος επιχείρησε να οικοδομήσει ένα «άβατο της σάτιρας» και στη συνέχεια να το ιδιοποιηθεί.

 

Ο κύριος Λαζόπουλος υιοθετεί πολύ συχνά, σε βαθμό βαρεμάρας,  το μοτίβο του κατατρεγμένου καλλιτέχνη – οι διώκτες του, άλλωστε, δεν κάνουν ΣΑΤΙΡΑ όπως αυτός. Η εκπομπή γίνεται πρωτίστως το βήμα απ’ όπου εξακοντίζει τις πύρινες απαντήσεις του.

 

Ο κύριος Λαζόπουλος εμφορείται από άκρατο λαϊκισμό: «Για σας είμαι εδώ, για ποιον τα λέω, κυρία μου;» Κι ακόμα,  η μάνα του στην επαρχία, πώς θα αισθανθεί η κόρη του όταν του επιτίθενται, οι νέοι που θα σώσουν το σύμπαν κτλ κτλ

 

Ο κύριος Λαζόπουλος εν γνώσει του διαμορφώνει ένα ανατροφοδοτούμενο σκηνικό: αυτά που κράζει η εκπομπή του γεμίζουν τα «μεσημεριανά» και το αντίστροφο, ενώ άφθονο υλικό παρέχουν και οι επιδιωκόμενες κόντρες του ή απλώς η ενασχόλησή του με πρόσωπα όπως οι κυρίες Βροχοπούλου και Σαρρή, οι κύριοι Πρέκας και Κακέτσης – κι άλλοι, πολλοί κατά καιρούς. Γι’ αυτό ακριβώς και οι πρώτες σειρές των καθισμάτων, μπροστά από τη σκηνή του εξελίχθηκαν σε θερμοκήπια τηλεοπτικών μαϊντανών.

 

Ο κύριος Λαζόπουλος εμφορείται από πολιτισμικό μεσσιανισμό που όμως αδυνατεί να υποστηρίξει. Οι όποιες προτάσεις του είναι η αποθέωση του midcult και οι καλλιτέχνες που καλεί ασφαλείς επιλογές με καριέρες 10ετιών πίσω τους: το «έντεχνο» ως η άλλη πλευρά της στασιμότητας.

 

Επίσης, προάγει ένα εντελώς ρευστό ιδεολόγημα Αριστεράς light με πολύ από Τσίπρα και ολίγον από καταλήψεις συνδυασμένα με πλάνα από θυμόσοφους πολίτες προχωρημένης ηλικίας την ώρα που ψωνίζουν στις λαϊκές αγορές. Πρόκειται για εύκολη ρητορική που εκπέμπει την ψευδαίσθηση της αντίστασης, ενώ στην ουσία δρα κατασταλτικά. Μιλάμε για τον πρώτο αντιστασιακό με βραβείο από το … Status που κάνει διακοπές με τον Κοντομηνά και την …Αγγελοπούλου!

 

Η εκπομπή του ξεχειλώνει, καθώς δε σηκώνει γεμάτο δίωρο. Για να τη γεμίσει χρησιμοποιεί βίντεο της πλάκας από το Διαδίκτυο, λέει ανέκδοτα, διασκευάζει τραγούδια επί το κωμικότερον – λέμε, τώρα …– και όταν τα πράγματα σφίγγουν εκβιάζει το γέλιο με χυδαία ή σκατολογικά ευφυολογήματα – λέμε, τώρα …

 

Είναι πραγματικά πολύ αστείο όταν ο κύριος Λαζόπουλος κοροϊδεύει – κατά τον ίδιο, σατιρίζει – ομοφυλόφιλους. Πραγματικά, πολύ αστείο …

 

Μπορεί η κάμερα να ζουμάρει συχνά – πυκνά σε νέα, όμορφα πρόσωπα όπως μαθήτριες σχολείων σε «εκπαιδευτική» εκδρομή, όμως διαπιστώνει κανείς εύκολα πως η πλειοψηφία του κοινού είναι γυναίκες 35-50. Η ομοιομορφία του κοινού που επιλέγει να παρακολουθήσει από κοντά μια εκπομπή που θεωρητικά απευθύνεται σε όσο το δυνατόν ευρύτερη μάζα κάτι λέει …

 

Συγχαρητήρια (!) στους γονείς που έχοντας αποφασίσει να παρακολουθήσουν ζωντανά και εκ του σύνεγγυς το σόου, κουβαλάνε μαζί τους και τα οκτάχρονα παιδιά τους. Θα μου πείτε, εδώ κόλλησες, καθημερινά βλέπουν και ακούνε χειρότερα … Αλήθεια, η εκπομπή τι σήμανση έχει;

 

Κάπου πήρε το αυτί μου πως την επόμενη σαιζόν το όλο εγχείρημα θα λάβει χώρα ως θεατρικό δρώμενο. Πολύ ενδιαφέρον, αν μάλιστα θα υφίσταται αντίτιμο εισόδου θα απαντηθεί και το ερώτημα του πόσοι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για να δουν αυτό που παρουσιάζει.

12 thoughts on “Οι περιπέτειες του zapping # 150: Όχι Μήτσος, Δημήτρης

  1. Δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με τις διαπιστώσεις σου.
    Αυτό που με θλίβει όσο τίποτα άλλο σ’αυτή τη χώρα – επειδή αυτό είναι καθρέφτης και της υπόλοιπης κουλτούρας και ιδιοσυγκρασίας μας – είναι αυτό το 50-60% θεαματικότητας του Μεσσία Λάκη. Και όντως για πολύ κόσμο, ο Λάκης ενσαρκώνει τον «έντιμο», «σωστό», «ηθικό», «αυτόν που τα λέει έξω από τα δόντια» εαυτό τους. Γι’αυτό και τον βλέπουν τόσο φανατικά.
    Ο Λάκης είναι το πρότυπο τους,αυτό που θα ήθελαν να είναι.
    Όταν βάζεις τον πύχη τόσο χαμηλά για τον εαυτό σου,τι μπορείς να περιμένεις από την τηλεόραση που εσύ ορίζεις ή από τους πολιτικούς που εσύ ψηφίζεις??

  2. Άδικη και μονόπλευρη κριτική είναι το κείμενο σου κατα τη γνώμη μου! Μόνο αρνητικά έχει να προσφέρει η εκπομπή του δηλαδή στο ελληνικό κοινό;
    Πολλές απόψεις του είναι σωστές και δεν θα μπω στην διαδικασία να ασχοληθώ με την προσωπική του ζωή.

  3. Δεν νομίζω ότι είναι μονόπλευρη, αρνητική και άδική η κριτική. Αντίθετα, είναι εύστοχη και ρεαλιστική, και αυτό διότι όταν κάποιος ταλαντούχος και με μεγάλη δημόσια προβολή, όπως ο Λαζόπουλος, υπερβαίνει τα όρια, αλλά και την αλήθεια, καλό είναι κάποιοι να τον κρίνουν.Άλλωστε δεν είναι άμεμπτος ο Λάκης και είναι γνωστές οι μέθοδοί του και ο τρόπος, με τον οποίο πήρε το θέατρο «ΗΒΗ»! Πολύ δε περισσότερο είναι γεγονός ότι έχει συνήθειες και χούγια, που ταιριάζουν με αυτά του Κοντομηνά και της Αγγελοπούλου! Αυτή είναι η αλήθεια και καλό είναι να αναδεικνύεται κάποιες φορές. Τα πρόσωπα της δημοσιότητας πρέπει να δέχονται σκληρή κριτική και όταν αυτό λαμβάνει χώρα είναι αξιοσημείωτο και καλοδεχούμενο. Από εμένα τουλάχιστον! Τέλος, ο Λάκης παράγει και ένα είδος καθημερινού και εύπεπτου πολιτικού λόγου, το οποίο κυρίως πρέπει να επισημανθεί.

  4. θα ήθελα, κραπ, αν δεν ήμουν κραπ, κραπ, να ήμουν ο λάκης ή ο μήτσος ή δημήτρης, ή κραπ, αλήθεια, το λάκης, πόθεν, τον λάκη, κραπ, τον αγα(π/μ)ω κραπ, είναι το αιοίδολό μου, κραπ (μπορείτε να το βρείτε κι ως είδωλο) και κραπ, εκφράζει κραπ απόλυτα κραπ αυτήν την κραπ του έλληνα κραπ που ο κραπ έλληνας κραπ δίχως κραπ κόπο κραπ προσπαθεί κραπ αβίαστα κραπ να γίνει κραπ έλληνας, κραπ, μαλακίες, κραπ, σας αγαπάω, κραπ, με συγχωρείτε, κραπ, ακούω ζίγουρ ρος, κραπ, νέο, κραπ, μία ευγενής προσφορά, κραπ, του πανούλας, κραπ, φχαριστώ, κραπ, κόλλησα, κραπ, σαν τη μύιγα κραπ, πάνω σε κολλητική ταινία, κραπ, τεφάλ, ή τόεφελ, ο διάολος της γερμανίας, κραπ, ο λάκης, κραπ κραπ κι εγώ θα ήθελα να κάμων σα-τυρί την σά-τυρά μου, κραπ, αλλά ειμαι πλύ άσχημος, κραπ και το ξέρω κραπ, άρα μόνον με εμένα μπορώ να γελάω κραπ, πουτάνα κραπ, σάτυρα, κραπ, ο λάκης και ο αριστοφάνης, κραπ, θέλω το συμβόλαιό του, κραπ, ή τον μήνα τον κοντό κραπ που θρέφει και τους έντεκα και όλο τους το σόγι, κραπ, θα ήθελα να ειμαι ο λάκης, κραπ ή ο πακαλαιάτης, κραπ, κραπ, υπονοούμενα, κραπ δεν ανέχομαι, κραπ, ούτε εγώ, κραπ, το θέμα κραπ δεν υπάρχει, κραπ, εφευρίσκεται, κραπ και βρήκαμε, κραπ, κι όμως, κραπ, το θέμα υπάρχει, κραπ, μόλις όπλισα το χέρι μου, κραπ και πυροβόλησα την σκιά μου, κραπ, θα γίνω ποτέ λάκης; κραπ, μπα, κραπ, ο οράτιος θα ήθελα να είμαι, κραπ, κραπ, να με θαυμάζει και η γυναίκα, κραπ, κραπ, κραπ, κραπ, κραπ, κραπ, λαλαλαλαλαλαλα

    ΥΓ ο hce216 ξεσκίζει τον λάκης 001
    ΥΓ ο country boy με συγκινεί (αλήθεια μία φωνητική μεταγραφή της πορδής πώς θα έλεγε; φριττττ, πρατ, πριτς, προυτ, μπρουφ, τριπ-τριπ-τριπ, ή πώς, αλλά θα μου πεις περί πορδο-ηχοχρώματος – κι αν κραπ πω οσμοχρώματος, πορδοσμόχρωμα κραπ πιο σωστός δεν θα είμαι κραπ: οσμόχρωμα ή πορδόχρωμα, πορδοσμόχρωμα )πάντοτε αλλά να με συγχωρεί: την πορδή την έχουν απενοχοποιήσει άλλοι, κραπ, όλοι, κραπ, κάθε μέρα που κλάνουμε μπροστά σε όλους κραπ, απενοχοποιούμε, κραπ, την πορδή, κραπ, περί πορδολογίας, κραπ

  5. το θέμα λάκης πάντοτε συγκινεί κραπ (συντακτικό φαινόμενο: τσίτα αγαπάει ταρζάν)

  6. προς ημερο-ονειρο-ναυτίλο: η προσφορά του λάκης προσδιορίζεται σύμφωνα με την ζήτηση του λάκης και η ζήτηση του λάκης αφορά την διαφήμιση και τους αριθμούς της τηλεθέασης που κρίνουν αν το προϊόν προσφορά λάκης είναι προσοδοφόρο ή όχι, κραπ, αυτά περι προσφοράς (και ζήτησης), κραπ, α, το ελληνικό κοινό, κραπ, βέβαια, το ελληνικό, κοινό, κραπ, βέβαια, το, κραπ: δεν είμαι αυτιστικός, βέβαια, δεν είμαι έλληνας, βέβαια, δεν είμαι και κοινό, κραπ, κενός; ίσως; αγπάη μου; κραπ; καινός: κραπ: κούφιος, τζούφιος, κραπ, βροντερός, κραπ, δενμυρίζει, κραπ, αλλά τρομάζει, κραπ, πότε θα σταματήσουν όλα αυτά, κραπ; ποτέ, ευτυχώς, κραπ, κι αν τελικά δεν ήθελα, κραπ, να κλάσω, κραπ και απλά μου ξέφυγε, κραπ και λίγο σκατό, κραπ, κραπ, καμία διαφορά κραπ, με το υπόλοιπό σου, κραπ, σκατά, να σκουπίσω; κραπ, τα δάκρυα; κραπ: με συγχωρείτε, νιώθω σαν τον λέμι, κραπ

  7. υπόσχομαι ότι σήμερα ανήμερα της 29 Μάη (θου κύριε – θου βου) δεν θα κάμνω άλλο σχόλιο ΑΑ κραπ – μόλις έκαμνες, κραπ, σκατά, κραπ, ούτε ένα λεπτό δεν αντέχεις, κραπ, δύο; εντάξει, αλλά τελευταία φορά, κραπ, αλήθεια λέω, το ξέρω, κραπ

  8. η εννοιοανάλυση του λαζόπουλος – πρότυπο πειραματικής εφαρμογής της αριθμοανάλυσης της ελληνικής γλώσσηηης – μας δίνει λάζος και πουλί που σημαίνει ψεύτικο [φο] πουλί – αυτά περι προσωπικής ζωής [κοκκαΐνη]

  9. Να αγιάσει το στόμα σου….μας εχουν ζαλίσει με τον Λαζόπουλο…ας ξεκινήσει απο τον εαυτό του πρώτα -η λεγόμενη αυτοκριτική-και συνεχίζει με τους υπόλοιπους..όλοι την ίδια μούρη έχουν…

  10. Συμφωνώ, αν και στην αρχή τον συμπαθούσα παρά το λαϊκισμό του και τις ευκολίες του, τελευταία έχει ξεφύγει και έχει γίνει συντηρητικός και επικίνδυνος.
    Δες στο blog μου σχετικό ποστ σχετικά με το ίδιο θέμα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s